2008 FORD KUGA

categories : , | 0 yorum »








2.0 LT 136 HP :83.500 YTL
Güney Koreli SUV üreticileri son yıllarda tartışmasız bu pazarın hakimi ve bunu da devam ettirme niyetindeler. Uygun fiyatlarının yanında, görünüm ve sundukları sayesinde SUV pazarında pay sahibi olan Güney Koreli üreticilerin bundan sonra ise işleri biraz daha zor olacak gibi görünüyor. Çünkü Ford, Renault ve Volkswagen gibi firmalar iştah kabartan küçük SUV sınıfından artık aslan payını almak istiyor. Uygun fiyatlı küçük SUV'ları ile yani Kuga, Koleos, Tiguan gibi modelleri ile pazara giriş yapan tecrübeli firmalar, Güney Korelilerin elinde olan pastayı kapmak için ciddi bir saldırı başlattı.



Bayrağı Korelilerden alacak
Bu harekatın ön saflarında yer alan modellerden biri de yeni Ford Kuga. Ülkemizde pazara yeni giren Ford Kuga, arazi araçları içinde şık, kişilikli ve kaslı yapısı ile beğenimizi kazandı. Ayrıca Kuga fiyat konusunda da Güney Koreli rakipleri kadar uygun. 76 bin YTL'lik fiyatla rakiplerine meydan okuyan Kuga'nm motor kaputunun artında ise 2.0 lt'lik dizel motor yatıyor. 4000 d/d'de 136 HP güç ve 2000 d/d'de 320 Nm tork üreten bu güçlü TDCi dizel motor, 6 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilmiş. Atak karakteri ile Kuga'ya dikkat çekici bir performans kazandıran Duratorq isimli TDCi dizel motor, aynı zamanda ekonomik tüketim değeri ile de kullanıcılarını memnun edecek gibi görünüyor. Pazar liderinden 7 bin YTL daha iyi bir başlangıç fiyatına sahip olan Kuga, boyutları ile de rakiplerine meydan okuyabiliyor. Titanium adı verilen ve başta iç mekan olmak üzere tüm donanımı zenginleştiren bir paketle birlikte satılan Kuga'nın, en önemli dezavantajı otomatik şanzıman seçeneğine sahip olmaması.
Rakiplerinin tamamı otomatik şanzıman sayesinde önemli bir avantaj elde ederken, Kuga pazardaki rekabette bunun eksikliğini fazlasıyla yaşayacak. Aslında araçta mevcut bulunan altı ileri oranlı manuel şanzıman kemikli ve yolları net belli olan yapısı sayesinde sorunsuz. Ama otomatik şanzımanların sunduğu konforu, özellikle de sıkışık şehir içi kullanımlarda aramamak imkansız. Bu konforu yaşayabilmek için yıl sonunda satışa sunulacak benzinli motorları beklemek gerekiyor. Çünkü otomatik şanzıman da o zaman pazara çıkacak. Kinetik tasarım felsefesinin bir devamı olan Kuga, yırtıcı ve sportif görünümü ile beğenimizi kazandı. İç mekan özellikleri konusunda da soruşuz olan Kuga, bütününde enerjik olan ve bu hissi içinde yolculuk edenlere de

yansıtan ender araçlardan biri. 4442 mm'lik uzunluğu, 1842 mm'lik genişliği, 1710 mm'lik yüksekliği olan Kuga'nm dingil mesafesi ise 2690 mm. Kompakt bir SUV olan Kuga, Ford Grubu'nun kompakt sınıfta kullandığı bir şasiden doğdu. C1 olarak isimlendirilen C-Max, Focus, Mazda3, Volvo S40 gibi modellerle aynı platformu paylaşan ve crossover olarak adlandırılan sınıfta savaşına başlayan Kuga'nın en büyük avantajı Ford geleneği olan başarılı yol tutuş özellikleri. Amerika pazarında iri cüsseli SUV'ları ile önemli satış başarıları elde eden ve Avrupa pazarlarında da Alman rakiplerinin başına bela olmaya kararlı olan Ford Kuga yol tutuş silahına oldukça güveniyor.
Yüksekte konumlandırılmış olmasına rağmen ideal sürüş pozisyonunun rahatlıkla ayarlanabildiği Kuga'nm iç mekanında yaşam alanı ile ilgili bir sorun olmaması artı puan sağlıyor. Kumanda elemanlarının kendilerini aratmayan ve kolay kullanılan yapısı da çekiciliğini artıran detaylar arasında.



Oldukça küçük hazırlanan marş düğmesinin yeri de kötü seçilmiş.
Anahtarsız çalıştırma sistemine sahip olan Kuga'da start-stop düğmesinin konumlandırıldığı yer ise gerçekten kötü seçilmiş. Orta konsolun tam ortasına yerleştirilen bu düğme aynı zamanda çok küçük. Kuga bu sorunu ile marşa ilk basma anını oldukça zorlaştırmış. Ayrıca anahtarsız çalıştırma sunulurken, bu sistemle birarada anahtarsız giriş sisteminin sunulmamasını anlamak da gerçekten güç.



Yol tutuşu tipik bir Ford
Yola ilk çıkıldığı andan itibaren iyi bir yol tutuşla karşılaşacağımız ön yargısı ile yaklaştığımız Kuga, yaptığımız test sürüşünün ardından bizi yanıltmadı. Yüksek yapılı bir Focus olmasına rağmen en az kardeşi kadar iyi bir performans sergileyen Kuga, çoğu zaman lastik seslerinin arttığı ortamlarda bile izine sadık kalmayı başarıyor. Çarpışma testlerinden de beş yıldız alarak güvenliğini ortaya koyan Kuga, çoğu zaman bir otomobil performansı sunuyor. Dizel motorun sağladığı ataklıkta göz dolduruyor. Fakat 2000 d/d'nin altında turbo boşluğu yaşanıyor ve araç bu devrin altında hantal bir hal alıyor. Manuel şanzıman seçeneği ile fazlasıyla hissedilen turbo boşluğu, sıkışık trafikte biraz can sıkıcı olabiliyor. Fabrika verileri baz alındığında, yakıt tüketimi ile göz dolduran Kuga yapmış olduğumuz test sırasında da cimriliğini ispatladı. Tam zamanlı ve akıllı olduğu belirtilen Haldex dört tekerlekten çekiş sisteminin kullanıldığı otomobil, buna rağmen ekonomik yakıt tüketimiyle de önemli bir artı alıyor. Bununla birlikte dört tekerlekten çekiş sistemi karar verme konusunda da keskin tavırları ile övgü alıyor. Güç dört tekerlekte dağıtılırken, bazı araçların aksine sürücü bunu hiç hissetmiyor ve yol izinin üzerinde sorunsuz bir şekilde ilerliyor.



Sert debriyaj konforu azaltıyor
Hafif arazi şartlarında yapılan sürüşlerde de Kuga, 188 mm'lik yerden yüksekliği, 21 derecelik yaklaşma ve 25 derecelik uzaklaşma açıları sayesinde rahatlıkla ilerliyor. Şartları biraz daha ağırlaştırdığınızda ise tüm diğer otomatik dört tekerlekten çekiş sistemlerinde olduğu gibi Kuga yerinde saymaya başlıyor. Kolay dozlanan bir fren pedalına sahip olmasına rağmen Kuga'nm sert debriyaj pedalı sürücü üzerinde negatif bir etki bırakıyor. Test aracında son derece sert bir paspas kullanılmıştı ve biz ilk sürüşte debriyaj pedalındaki sertliğin nedeninin bu olduğunu düşündük. Fakat sonrasında paspası ortadan kaldırmış olmamıza rağmen sertlik devam etti. Bu sertlik sıkışık trafikte çoğu sürücünün sol ayağını fazlaca yoracak gibi görünüyor.



Sonuç:
Ford Kuga agresif, dinamik ve çekici görünen tasarımı ile daha ilk bakışta beğeni Murat TOSUN kazanmayı başarıyor. Üstüne bir de 76 bin YTL'lik başlangıç fiyatı ve yüksek donanım eklendiğinde cazibesi daha da artıyor. Kinetik tasarımı sayesinde keyifli bir hale gelen iç mekan özellikleri ve yeterli olan yaşam alanı da Kuga'nm avantajlarından. Sadece 2.0 It'lik ve 136 HP güç üreten dizel motora sahip olarak satışa sunulan Kuga'nm en önemli eksikliği ise şimdilik otomatik şanzımana sahip olmaması



Add Post To: | Digg| Technorati| del.icio.us| Stumbleupon| Reddit| BlinkList| Furl| Spurl| Yahoo| Simpy|

0 yorum